26 Jun 2014

Reaksi Ibu Bapa Zaman Sekarang


Reaksi Ibu Bapa Zaman Sekarang.

Petanda dunia betul-betul berada diakhir zaman. Mungkin sebab ini, ramai yang lebih selesa kahwin tak nikah.

Bukan sebab takut tuhan.

Tapi sebab takut mak bapak tak izinkan.

** Ada kes, si anak dah mengandung dan si lelaki nak bertanggungjawab. Tetapi mak bapak tetap suruh gugurkan anak dalam kandungan dan minta si lelaki blah.

Untung si lelaki itu.


20 Jun 2014

Apa Masalah Dengan Manusia Zaman Sekarang?


Aku nampak seekor anjing melintas jalan menggunakan jejantas, manakala manusia memilih untuk membahayakan diri bila melintas jalan.

Apa masalah dengan manusia zaman sekarang?

** Gambar diatas sekadar hiasan.


13 Jun 2014

Menteri Pun Perlukan MC - Khairy Jamaluddin


Khairy Jamaluddin Mintak MC Dekat Najib Razak

Korang ingat, Menteri tak perlu bercuti ke?

Korang sendiri, gua boleh jamin dalam musim Piala Dunia ini, pasti ada yang mintak MC, EL dan seangkatan dengannya.

Itu hak korang dengan bos korang.

Aku?

Lebih gemar bola tengok aku.

Mungkin aku lagi femes sampaikan tiap kali tengok bola pukul 2-3 pagi. Pasti bola yang tengok aku. HD lagi.

Khairy Jamaluddin sudah,

Anda bila lagi?

Tak faham apa yang aku sampaikan? Korang baca sini.


10 Jun 2014

Lelaki Buaya Darat


"Jangan disangka air yang tenang tiada buaya"

maksudnya

"Buaya membuatkan air lebih tenang"

Kesimpulannya.....

Jika anda jenis masuk air, carilah "buaya" untuk menenangkannya.

** Mendalam apa yang gua sampaikan hari ini.


8 Jun 2014

Bila Suami atau Isteri Curang


Bila Suami atau Isteri Tidak Balik Rumah Untuk Satu Malam

Si Isteri

Bila seorang isteri tidak pulang ke rumah untuk satu malam selepas keluar.

Keesokan harinya, beliau memberitahu suaminya yang dia bermalam dirumah kawannya.

Maka si suami menelefon 10 orang kawan baik isterinya. Dan tiada seorang pun antara kawannya yang tahu tentang perkara ini.

*****
Kisah dan situasi yang sama. Cuma watak berbeza.

Si Suami

Bila seorang sumai tidak pulang ke rumah untuk satu malam selepas keluar.

Keesokan harinya, beliau memberitahu isterinya yang dia bermalam dirumah kawannya.

Maka si isteri menelefon 10 orang kawan baik isterinya.

8 daripada mereka mengatakan dia ada bermalam dirumah mereka, manakala 2 orang lagi mengatakan dia masih lagi bersama dengan mereka.

Nampak tak perbezaan "friendship" antara lelaki dengan perempuan.


7 Jun 2014

Bila Babi Sudah Halal


"Gua sudah halal" kata Babi

Nampak kelakar statement yang dikeluarkan oleh En. Babi.

Cuba dialog diatas ditukar.

"Pig" kepada "Abang"

Manakala gambar panda dan En. Babi ditukarkan kepada pasangan suami isteri.


4 Jun 2014

Jadi Kamu Putus Sama Aku Karena Dia


Jadi kamu putus sama aku kerena dia lebih cantik dari aku?

Kamu Yakin?

** Errrkkk rasa tak yakin tiba-tiba.


Jadi kamu mutusin aku karena aku kasar?

Padahal aku juga bisa gemulai

Hahahahaha yang ini memang lawak.


2 Jun 2014

Tok Kadi Tak Faham Hukum Akad Nikah


Tok Kadi Tak Faham Hukum

Ataupun....

Fakta auta yang diputar belitkan oleh orang yang sudah berkahwin bagi orang yang nak kahwin rasa cuak.

Macam cerita orang yang nak Khatan.

Cakap macam kena gigit semut.

Semut apa?

Semut api ke? Berapa ekor? Tak kan sekor je?

Aku dah khatan... Dah boleh kahwin... Tapi macam tak sedia nak kahwin... Kawan-kawan kebanyakan dah plan nak kahwin lagi.