2 Jun 2014

Tok Kadi Tak Faham Hukum Akad Nikah


Tok Kadi Tak Faham Hukum

Ataupun....

Fakta auta yang diputar belitkan oleh orang yang sudah berkahwin bagi orang yang nak kahwin rasa cuak.

Macam cerita orang yang nak Khatan.

Cakap macam kena gigit semut.

Semut apa?

Semut api ke? Berapa ekor? Tak kan sekor je?

Aku dah khatan... Dah boleh kahwin... Tapi macam tak sedia nak kahwin... Kawan-kawan kebanyakan dah plan nak kahwin lagi.


3 comments:

  1. Ayah ena dulu pernah jadi naib kadi, tapi pasal satu nafas dua nafas ni ayah ena tak tekan kan sangat. yang penting jangan salah cakap masa akad tu je la. Takut salah sebut nama pengantin perempuan. XD Sebelum tu kadi dah ajar macam mana, baca doa tenangkan hati apa semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh... makanya tak ada masalah bagi ayah ena untuk nikahkan ena? Untung bakal suami ena?

      Kalau tersalah sebut nama pengantin bagaimana? Tersebut nama ena ke? Boleh x?

      Delete
  2. baru-baru ni abang saya nikah kena lafaz dua kali sebab bapak mertua dia tersalah sebut nama.bapak mertua dia nervous kot, nama anak sendiri pun tersilap..haha.tapi betul, kalau setakat cakap "aku terima" pun dah cukup.

    ReplyDelete