28 May 2014

Cuci DNA Babi Dalam Darah

Cuci DNA Babi Dalam Darah

Ramai juga yang cetek agama tentang isu babi.

Bila ditegur melenting, aduhai..

Bukan nak cakap aku ini bagus atau alim sangat.

Sekurang-kurangnya aku tak de bising-bising pasal isu babi sambil hisap rokok. Belum lagi benda haram lain yang kau buat.

Kalau kau nak tahu, Babi bukan teringin sangat nak dilahirkan sebagai babi. Tapi setiap kejadian ada sebabnya.

Apa sebabnya? Itu rahsia Allah SWT.

Petikan statement dari rakan aku yang lain - Katakan yang berkait dengan vavi harus disucikan, nak ganti darah la, nak itu la, nak ini laa.

Kalau kapel2 yang belum ada ikatan sah...? Cemana nak sucikan?

** Jawapan aku : Mandi Wajib la.. Apa lagi. Baru suci dan tunaikan solat




5 comments:

  1. Maha kaya dan pengasihnya Allah ibarat kita berpuasa kalau belum masa berbuka tapi terlupa makan, puasa masih tak batal. Solat yg lupa tahiyyat awal masih tak batal boleh ganti sujud sahwi, sesat dlm hutan tak ada benda lain nak makan kucing pun boleh dimakan. Jadi soal dah termakan tanpa pengetahuan kita adalah perkara mudah - takkanlah nak samak darah - macam mana hihi... kelakar pulak kan dik.

    ReplyDelete
  2. isalam itu mudah tapi jagan mempersusahkan islam itu kpada org bkan islam atau masih mencari2 apa itu islam.. kalau nak bg stement apa2 kena fikir..takut org lain salah anggap :)

    ReplyDelete
  3. emm..susah kalau ckp main sdp2 mulut jer.

    ReplyDelete
  4. Apa yang susah sgt taktau la. Stop jela makan. Benda bukan makanan ruji or makanan dah biasa makan tetiap hari punn

    ReplyDelete
  5. Allah itu maha Pengampun..apa-apa pun tetiba kata halal lah pulak...

    ReplyDelete